Ridit unghäst

Hann inte blogga igår för allt gick i ett hela dagen. Först var det lite segt så vi låg bara och kollade film, sen bestämde vi oss för att vi ville rida ut i skogen så jag fråga Jenny om Emelie kunde låna goldie. Fast Goldie har nyligen varit skadad så vi skrittade bara och jag passade på att rida barbacka och vi passade också på att gå in på vägar vi aldrig hade varit på, men det ledde ingenstans så vi gick hem. 

Efter det åkte jag till Bella och skulle rida ut med henne hon red på sitt fullblod och jag red på travaren, den är så himla gullig den är ca 4år. Testade att få ner honom på tygeln lite i mellan åt och till slut gick det faktiskt bra så höll han det i några steg, han har nästan bara blivit riden på långa tyglar förut. I traven så var han ju såklart lite konstig eftersom han är en travare men när jag väl sakta av lite så höll han ner huvet lite då kändes traven mycket bättre. Ska nog rida honom i morgon också så det ska bli roligt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0