Massa lek och bus

Slutade tidigare från skolan idag och kommer göra det i morgon också på grund av att vi har nationella prov imorgon. Men i morgon kommer jag troligtvis borsta baronesse bara eftersom att Valle antagligen ska vara med på ridlektion imorn. Tänkte kolla på ridlektionen lite också.

Idag när jag kom till stallet hade Emelie en häst kvar att rida så vi red ut i skogen med Valle och Cloud. Vi travade och galopperade lite i vattenpölar längs vägen, sen gick vi till den långa rakbanan. Där rejsade jag lite med Valle och det är sjukt vad kul han tyckte det var, fick knappt stopp på honom och han gjorde även en massa bocksprång. Där på rakbanan körde vi bara galopp ut och in, efter gick vi vidare till lilla dammen och plaskade lite. Där går det att galoppera lite igenom vattnet sen upp för en backe, så man kan busa rätt mycket med hästarna där. Det ska inte bara vara seriöst varje dag när man rider, hästarna ska få busa av sig ibland tycker jag. 
Dåliga mobil bilder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0