Lite hoppning

När jag och Emelie kom till stallet så hjälptes vi åt och fixa Valles grejer mocka och fixa hö. När vi var klara tog vi in Valle och Merlin och borstade dom, Valle var riktigt skitig idag så det tog en stund att bli klar. När jag nästan var klar så kom Moa och Anna. Idag fick jag även låna en av Jennys hoppsadlar, snällt att man kan få låna sådär ibland, det var i alla fall skönt att sitta i en annan sadel än dressyrsadel hela tiden.
 
På banan skrittade jag lite gjorde några halter, när jag skulle börja trava lyssnade han inte riktigt på skänkeln så han kom inte fram direkt. Efter ett tag när jag hade galoppera så lyssnade han super bra på skänklarna, han var verkligen fin idag men han hoppade inte lika bra som sist. Sista hindret jag hoppa var en oxer på ca 85cm och det blev det bästa hoppet idag den kändes riktigt bra.
 
I morgon kanske det blir skogen eller bara vila för honom, jag ska även med Emelie till hennes nya "foderhäst" och kolla fota lite och kanske även få testa lite. Så det ska bli roligt.
 

Kommentarer
Postat av: evie

Vilken härlig uppsyn han har över hindren :D

2014-03-18 @ 19:36:34
URL: http://evieastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0