Lära sig rida

Idag var det Majas tur att rida igen så idag red jag inte Valle utan han fick vila idag men blir ridning för mig i morgon. 

Det är så roligt att förklara för sånna som vill lära sig rida när man ser framgångar efter varje gång. Idag testade Maja och Merlin på att göra halt, svänga, stå i fältsits över bommar i skritt och trav. Hon har även börja försökt rida lätt, ska bli kul och se när det sitter bättre. I slutet så testade hon även galoppera några språng på honom och hon har inte galopperat i hela sitt liv och det såg faktiskt riktigt bra ut för att vara första gången! 

Längtar redan tills i morgon då jag ska rida på Valle, han vart nog lite ledsen när han inte fick träna för han stog och gnägga i hagen så fort jag gick förbi. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0