Ingen toppen dag

Imorse vaknade jag lite halv dålig, men hade matteprov så var tvungen gå. Eller man slipper få massa saker som bara fylls på hela tiden så det är skönare och få det gjort. Men själva provet gick väl inte sådär super bra men får hoppas på det bästa. 

När jag kom till stallet så blåste det knappt något alls, men när jag hade fixat klart Valle och gick på asfalten upp mot skogen så blåste det på för fullt. Kom inte längre än till skogskanten för att det låg en nerblåst soptunna där som lät, så han trippade baklänges och tänkte skena hemåt. Och han har ju stått några dagar så han har så mycket över energi nu, men i alla fall så bestämde jag mig för att gå till ridhuset.

Där var han också lite knäpp och loj i början, men red på lite lugnt eftersom han har stått. Travade ganska mycket och satt för det mesta, körde inte så mycket galopp några varv på båda volterna i båda varven. Det gick i alla fall bättre i slutet och när vi skulle gå hem så skrittade jag av honom för hand och då var han äntligen lugn igen. 

Under hela tiden hann min telefon dö och jag kunde inte min kod, så jag råkade göra att man var tvungen att skriva in PUK koden. Så eftersom jag inte kunde skriva att jag var klar och kunde åka hem så fick jag tillbringa två extra timmar med Valle. Så min dag har varit både bra och dålig idag.

Baksidan av stallet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0