Igår och idag

Kom hem från stallet för en stund sen och nu sitter jag vid datorn och ska försöka göra klart min teckenspråks film som måste in.

Igår tog jag in kapten krook för första gången och borstade honom lite, det märks verkligen att han inte har blivit ompysslad så mycket. Han går fram och tillbaka och skrapar med fram hovarna när han står i gången. Idag var det andra gången jag hade honom inne, det ska bli kul och se om att tag om det blir bättre eller inte. Jag ska ju även börja löshoppa honom snart. 

Idag red jag Valle först jag red dressyr på banan och det märktes att han inte blivit så ordentligt riden på ett tag. Så idag var han lite stel och spänd men det släppte mer mot slutet, ska försöka börja sätta igång honom mer nu när jag har mer tid.

 Jag har även fixat en ny sadel nu så nu kan jag hoppa lite oftare. Det är dock mörkbrun så nu måste jag införskaffa mig ett brunt träns.

Måste dock smörja sadeln och fixa den lite.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0