3 hästar idag

Blev några timmar i stallet idag, borstade och red. Började med att borsta Kroken och man börjar märka skillnaden från första gången jag hade honom inne och nu. I början kunde han knappt stå still i några sekunder utan att gå fram och tillbaka eller sparka och nu står han still i några minuter och har slutat sparkat lika mycket. Jag tycker det är roligt att hålla på med hästar som man ser skillnad på när man har hållt på med dom ett tag. 

Sen red jag Valle på banan det blev ett dressyrpass på ungefär 1 timme, red mycket i trav och en hel del volter så att han skulle slappna av och släppa på båda sidorna. Galoppen red jag på stora volterna och ökade på långsidorna kortade upp på kortsidorna. Det var sista passet på honom på ungefär 1 vecka. Efter passet duschade jag av honom och tvättade lite med schampoo i svansen och manen också, så nu är han ganska vit än sålänge. Kommer sakna min lilla häst när jag är borta.

Innan jag åkte hem så gav jag fåren mat och vatten. Sen borstade jag baronesse en stund, så synd om henne att hon aldrig blir bra. Hon är en så himla go häst att ha o göra med. 

Blev ett väldigt sent inlägg och nu måste jag sova för ska med Bella till pay and jump sen på eftermiddan är det dags att åka till Grekland.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0