Mobilblogg

Precis lagt mig i sängen och tittar på film, känner redan att det är dags att sova snart. 

Runt lunch idag så var veterinären hos Valle och raspa tänderna på honom, och det blev verkligen skillnad på honom till och med när man tränsade honom. Innan när jag tränsade så öppnade han munnen flera gånger och trampade fram och tillbaka sen idag stog han helt still det var bara och tränas och gå ut. Skönt när man känner skillnad på någonting. 

Idag red jag även ut till rakbanan travade en hel del dit och såg även en orm på vägen dit första jag ser i år. När jag kom till rakbanan så galopperade jag ut sen in sen galopperar jag halva rakbanan ut igen sen travade jag resten sen tillbaka och red hem. I traven jobbade jag knappt något med honom men i galoppen höll jag honom lite samlad till sista gången då fick han springa av sig. Rakbanorna som vi har vid skogen är så himla bra att träna på för konditionen för hästarna och man kan jobba på raktspår osv.









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0