Löshoppning X2

Blev en låg väg till stallet idag eftersom att jag glömde att jag skulle fota Märtha när hon red så jag åkte hem först sen fick jag skynda mig dit. Det tog lite längre tid i stallet idag än vad jag trodde, blev löshoppning med krook och Mimmi löshoppade sin sen slutade jag med att löshoppa Valle. 

Krook var riktigt duktig redan från början idag stog still i gången tills jag skulle kratsa hovarna då små sparkade han lite. Ute på ridbanan följde han efter mig även fast jag gick utan grimmskaft och även då lyssnade han helt okej. Först fick han gå över bommarna sen efter några gången fick han börja små hoppa två kryss och vi slutade när han hoppade hela bra. Så att man inte går för snabbt framåt med honom, ska bli kul och se vad det blir av den lilla ponnyn. 

Vialli var lika pigg som vanligt när man löshoppar honom, han springer omkring  och hoppar som en tok när han väl hoppar. I dag blev det lagom högt för honom runt 1m så att han inte behöver hoppa så högt varje gång. Han ska tycka det är roligt också, nu kommer inte jag hoppa honom på över en vecka men han får nog små skutta på lägret några gånger. Kommer sakna att rida honom när det är läger.
Valle i sin nya grimma.




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0