Långa rakbanan

Blev en skogstur idag igen, men idag red jag raka vägen till rakbanan. Blev lite konditionsträning för Valle idag i värmen, jag måste lägga upp ett schema för honom nu så att träningen rullar på. Skrittade en bra bit på långa tyglar sen började jag jogga igång honom skrittade en bit innan rakbanan igen. Vid rakbanan började jag galoppera och höll honom lite samlad sen ökade jag galoppen gjorde så några gånger så det blev som intervaller. Längst borta vid rakbanan tog jag upp mobilen och tänkte ta tid när jag galoppera. Så satte igång tiden så ökade jag galoppen hela vägen tills början på rakbanan. Den är ca 1-1,1 km och det tog oss 1min och 36 sekunder att ta oss till andra sidan, han visade i alla fall sin galoppsida lite idag! Sen skrittade jag hem igen.




Kommentarer
Postat av: Wilma

Vad härligt!

2014-07-29 @ 22:52:12
URL: http://wilmafur.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0