Ridhuset

Det blev ridhuset idag med lite dressyr, egentligen tänkte vi att vi skulle rida på banan och fota men det var ganska dimmigt och sen var det väldigt blött på ridbanan så vi tänkte att det blev lättare att gå upp dit.
Emelie följde med på Merlin så då fick jag lite sällskap iaf och det var roligt!
 
I ridhuset försökte först göra så att han gick fram för skänkeln och att han skulle svara ordentligen, sen började jag böja honom och göra skänkelvikningar och flyttningar. I traven gjorde jag mest volter, skänkelvikningar och tränade även på travökningar. Galoppen försökte jag bara få fram honom så att han inte skulle sakta av till trav, det är han ganska bra på haha.. Men det är bara att jag fortsätter att hålla igång nu så det blir någonting av honom. 
 
Det blev några bilder men det flesta är suddiga osv, orkade inte fixa inställningarna.
smakprov kommer senare..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0