Ont i tån

Runt kl 2 åkte Bella och jag hem från hennes pappa, så när jag kom hem bytte jag om till mina nya ridbyxor det var dax att rida i dom idag. Det var bra fäste på dom och man satt bra i sadeln med dom. 

När jag kom till stallet så mockade mamma och fixade, så jag tog in Valle direkt och gjorde iordning honom. Jag red på ridbanan en stund och tränade mest på ökningar i traven och galoppen. Han skötte sig bra idag, men han har svårt att koncentrera sig med olika saker i båda varven. I västervarvet när man galopperar drar han mest, men i högervarvet galopperar han lungt och samlat. I traven är det samma sak fast tvärtom så det är mest det jag behöver träna på just nu. När jag var klar och jag skulle släppa in han så hände en liten grej när jag skulle stänga stalldörren, han blev lite pigg och sprang på mig lite och då stalde han sig på min fot med broddar och allt på min lilltå. Så fick nog någon spricka i den eller nått för det gör ont och det är blå.

I alla fall efter det så red jag Merlin lite även fast jag hade ont i tån, det gick bra för idag var han lugn när jag red. Jag var mycket på volten så att han inte skulle kunna dra iväg, men idag försökte han inte ens dra så han var riktgt duktig idag. Jag tränade inte på något speciellt  bara att han skulle hålla skulle hålla sig lugn och vara i lagom tempo.

Just nu ligger jag i min nybäddade säng och kollar på film så inatt kommer jag sova skönt. Inte vart hemma på hela helgen så ska bli lite skönt att sova själv också.

Lite halv dåliga bilder från idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0