Bus i snön

Det blev några bilder i dag på banan, Emelie var med och red på Merlin så vi turades om att fota.
När mamma skjutsade mig till stallet var det en bil som hade kört av vägen, det stog en bärgningsbil och drog upp den så man kom inte förbi så stog där en stund. Så när jag kom till stallet var Valle redan i gången borstad och klar, så när jag kom satte jag på han skydden och tränsade honom.
Red inte direkt seriöst idag busade mest i snön men ställde honom lite så att han inte skulle spralla iväg.
Jag red även Merlin lite för att försöka få honom att inte dra iväg så mycket, det gick bra förutom i galoppen som han drog på lite men den sista galoppen jag tog var bättre.
 
När vi hade ridit klart så släppte vi ut dom en stund så jag hann mocka, sen tog vi in dom och hjälpte även och ta in varsin till häst. Efter det åkte vi hem.
 
Endel bilder från idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0