Heldag i stallet

Förlåt för seg bloggning idag, jag vaknade runt 10 och åt frukost. Sen kom jag till stallet runt 12 då mockade jag fixa mat och hö, väntade på Moa sen när hon kom tog jag in Valle. Red honom på banan, travade mycket idag och han var fin i båda varven i galoppen. 

Efter Valle tog Moa och jag in Sessan och Cloud, vi red ut en sväng i skogen med dom men det gick inte så bra det blev snöstyltor direkt. Imorgon ska vi nog rida dom två på banan och fota. 

Sist red vi på Merlin och Goldie, den här gången gick den mycket bättre med Goldie. Hon var inte så sammarbetsvillig i början men i slutet gick det mycket bättre jag red mycket på en 8 volt. Hon var finast i traven idag men helt okej i galoppen också i slutet då hon var mer mjuk. 

När allt var klart hjälptes Moa och jag åt och tog in alla andra hästarna. Imorgon ska jag rida alla tre igen. 

Bilderna på mig och Valle från idag kommer upp senare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0