2 hästar idag

Suttit och redigerat massa bilder från idag och just nu sitter jag och skickar några till Emelie eftersom hon var med och red idag.
 
Idag så testade jag en av Jennys hästar, det var min lilla "hemlighet" eftersom jag funderar på att kanske börja rida en av hennes hästar "Goldie". Så jag och Emelie gick upp till ridhuset idag med Goldie och Cloud, det var första gången jag red Goldie och det var första gången Emelie red Cloud så det var lite nytt men det gick bra. När vi kom upp till ridhuset så skritta jag runt lite med Goldie och kände efter lite sen började jag trava lite. I början var hon lite stel och spänd men efter ett tag släppte det ganska mycket och det gick bättre. Sen kände jag lite på galoppen och det var samma sak där först lite spänt och stelt sen efter blev det bättre. I slutet lät jag henne sträcka på sig i galoppen runt i ridhuset. Får se om jag fortsätter att rida henne, isåfall kommer jag börja träna med henne.
 
När vi kom tillbaka lät vi Merlin springa av sig lite på banan, sen efter det tog jag in Valle och fixade honom. Red han på banan en stund men det var ganska svårt eftersom det var plusgrader ute så han fick snöstyltor hela tiden och halkade i hörnen så det blev som sagt inte så länge men idag gick höger galoppen mycket bättre, han drog iväg lite i början men sen gick det mycket bättre lite lugnare och mer samlat.
 
I morgon kl 10 ska jag åka iväg till hagaby och kolla på pay and jump och även fota lite om det blir bra ljus i ridhuset,Bella ska även följa med dit. Efter det ska vi troligen till hennes häst, då hon kanske ska hoppa så då ska jag med dit och fota också. Så även imorgon kommer endel bilder.
 
Bilderna på Goldie, man ser verkligen på bilderna när hon var spänd.

Bilderna på Valle.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0