Hoppning igår

Igår stog det hoppning på schemat och igår slutade jag även på sommarjobbet.

Började med att skritta fram i bra tempo i båda varven, sen lite små jogg. Efter en stund galopperade jag och började hoppa tre studs sen tre kryss med ett galoppsprång i mellan. Gjorde det några gånger sen skrittade han en stund.
Sen började jag hoppa ett kryss två galoppsprång sen en oxer. I mellan åt gick det jätte bra och sen gick det dåligt sen gick det bra igen. Han hoppade högt över några gånger sen höjde jag då stannade han två gånger sen hoppade han igen, slutade på ca 1m. Nästa gång jag hoppar ska jag hoppa bara hoppa studs och låga kombinationer så att han får träna upp ryggen lite. Ska även börja rida i backarna i skogen mer.  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0