Banan idag

Blev banan idag körde lite dressyr och blev även fotad lite, vi fick åka till stallet senare för att det inte blev någon provridning för Emelie idag. 
 
Somsagt blev ett dressyrpass idag på en spänd och tittig Valle, det var inte många steg han verkligen slappnade av och gick som jag ville. Han tyckte träden vid ridbanan var läskiga och han tittade på andra hästar som var på banan och koncentrerade sig mer på det och inte på mig. Red rätt mycket på volt och lite ökningar så att han skulle gå mer framåt än bakåt som det kändes som, han var rätt seg idag också. Flyttade honom för skänkeln så att han skulle bli mer mjuk och koncentrera sig. Gick lite bättre i slutet också när jag längde lite på lädrena så att jag kom åt han bättre. Får se vad det blir i morgon, så svårt att komma på ibland känns mest som att man gör samma sak hela tiden. 
 
Fotade även Moa lite på banan när hon red Cloud när vi väntade på skjuts hem.
 
Bilderna från idag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0