2 senaste

De två senaste dagarna har jag inte riktigt haft tid för bloggandet, men i fredags var ju min låtsas syster med och red på Merlin. Hon fick träna lite på halter och fortsätta att träna på att rida lätt. Det gick bra sen gick vi även ut mot vägen för att skritta av honom, det tyckte dom båda va roligt. 

I lördags var Emelie med ute i stallet och red på Merlin, så jag hade sällskap ut. Vi red i skogen, kollade lite på vägar vi aldrig varit inne på. Vi gick även ner till lilla "dammen" och plaskade lite där och galopperade även lite i vattnet. Han höll sig på backen hela ridturen, men i början ville han trassla lite och ville vända hem osv.

På kvällen åkte jag även hem till Emelie och sov där, så idag har jag mest legat ute och solat. Senare på eftermiddagen åkte jag till stallet, mockade bara osv idag. I morgon ska jag försöka hinna rida ut en sväng i skogen och gå i klätterbackarna hade jag tänkt. 

Maja och Merlin i fredags.

Ridturen i lördags.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0