Text+Bilder

När jag skrittade fram så började jag med att "väcka" honom så att han skulle gå fram för skänkeln, då lyssnade han ganska bra. Sen började jag jogga fram honom på volterna och han var mjuk i vänster varv men höger så stelnade han till lite så i det varvet gjorde jag mindre volter. Hoppade sedan på volten ca 3-4 gånger sen lät jag honom skritta lite.
Sedan var det dags att galoppera lite och han svara väldigt snabbt på galoppskänkeln idag och det brukar han inte göra så det börjar bli lite bättre. Vi hoppade två räcken och en oxer, ett räcke på kortsidan (som jag hoppade på volten) och det andra räcket på ena lång sidan sen oxern på andra lång sidan. Blev inte så högt idag ca 80cm för han bjuder inte fram på hindrena så han hoppar ganska konstigt över eftersom han inte har någon fart.
Så nästa gång jag hoppar så ska jag inte hoppa några höjder utan bara köra tills han bjuder på hindrena.
När jag var klar fick även Miranda testa hoppa honom.
Det är inte så lätt att hoppa i dressyrsadel och sitsen blir inte direkt snygg heller.
Hoppningen måste bli bättre!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0