Underbara häst

 När jag kom till stallet så såg jag att banan var ganska bra, så jag red på banan en sväng idag med både Merlin och Valle. Och idag fick även Valle, Merlin och Cloud flytta in till dom tre större boxarna. I lilla stallet ska det bli två fölboxar, fast det är skönt att Valle står i boxen han stog i när jag började rida honom. Får se imorgon om det blir uteritt eller ridhuset.
 
Valle:
På valle körde jag lite dressyr först och kolla så att han var vaken osv sedan kollade jag lite om han svarade för skänkeln sen körde jag lite skänkelvikningar. Jag red ganska mycket på volten idag också och gjorde lite serpentiner. Jag träna lite på halterna också, sen hoppade jag några små skutt några gånger också har saknat det för mycket! I högervarvet var han jätte mjuk i trav och galoppen behövde knappt hålla i tyglarna kände det som, bästa hästen!
 
Merlin:
Med Merlin skrittade jag med eftersom han har stått lite mer än en månad så jag träna lite på halter och sen träna jag på att få stopp på honom snabbt eftersom han ofta drar iväg, så jag travade några steg och stannade osv och innan jag var klar så travade vi ett varv på volten utan att han ens försökte dra iväg. Så det gick bra med han idag också. 
Jag och Merlin i somras.
Jag och Valle i höstas när vi busade på åkern.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0