Dagarna hos Josse

Hej allesammans! jag har inte bloggat på grund av att jag har varit hos Josse i ca 4 dagar, kommer knappt ihåg när jag åkte dit haha! Känns som att jag varit där jätte länge, men vi har haft roligt också.
 
Första dagen red vi ut på hennes hästar Bella och Miller i skogen och sen på kvällen drog vi på en fest en stund.
Andra dagen red vi lite dressyr på Bella sen gjorde vi inte så mycket mer.
Tredje dagen tog vi Bella till ridbanan och hoppa lite, det kändes lite konstigt att rida en annan häst, så det var lite svårt haha. Hon hade ett litet speciellt sätt att hoppa på så det såg lite fult ut vissa gånger. Jag testa hoppa lite hinder på ca 70cm sen till slut så hoppade jag oxer på 90cm, hoppa det ca 3 gånger och en av dom gångerna såg väl helt okej ut haha! Sen när vi var klara så tog vi in Miller och Boysen så red vi ut en barbacka tur på dom i skogen, jag red på Boysen som är ca 108 hög haha och Josse red på Miller.
Fjärde dagen red vi ut på Bella och en islandshäst som Josse red på förr. Då red jag på Bella och hon på islänningen.
 
Bilder kommer senare eller i morgon!
 
I morgon ska jag rida på Valle uppe i ridhuset ifall det inte är upptaget, så tänkte jag hoppa lite ifall det går. Han har ju inte blivit riden på några dagar men det ska nog inte vara problem att hoppa lite. I morgon ska även Miranda följa med och fota så det kommer komma lite nya bilder imorgon. Emelie ska kanske också med upp till ridhuset och rida Merlin ifall hon kund, annars kanske jag får låna han.
Längtar till sommaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0