Ruttet ridpass

Dressyrpasset gick rent ut sagt skit jag red som en kratta också.. Det började bra i skritten då hängde han inte alls i tyglarna och i skritten flyttade jag han in från spåret och sen tillbaka så att han skulle lyssna på skänkeln. Efter det började jag jogga fram han lite och gjorde volter i varje hörn i båda varven, jag ökade även traven på långsidorna och korta på kortsidorna för att se ifall han svara för skänkeln. Sedan gjorde jag serpentiner med volter i, det var första gången jag testa men det gick helt okej förutom att han hänger i tyglarna mesta dels av tiden. Sen lät jag han skritta på långa tyglar en stund sedan galoppera jag i båda varven men gjorde mest volter då också. Jag vet inte vad som har hänt med honom antingen testar han mig annars så lyssnar han inte alls, får hoppas att det blir bättre snart. I morgon blir det vila för honom sen får jag se ifall jag tar klätterbackarna på lördag.
 
Övningen idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0