Lite sent inlägg

OJJ!! Glömde helt bort att blogga om stallet och ridpasset idag.
Men jag och Emelie kom till stallet runt halv 1 då började jag att fixa betfor och hö och fixade hindrena på banan eftersom det blev hoppning idag på schemat, sedan tog vi in hästarna och fixade dom osv. När jag red fram eller vad man ska säga så tränade vi lite på halter och att öka traven så att han inte skulle sega ihop hela tiden, så i början av ridpasset red jag med spö. Och jag gjorde även lite volter runt hindrena så han skulle mjukas upp lite, sen började jag små hoppa lite i trav och sen tog jag galopp och lät han springa på lite. Sen skrittade jag en stund sen började jag hoppa alla hindrena i galopp, de flesta hindrena låg på ca 60cm eftersom att lilla Merlin var med och hoppa. Sen efter en stund på ridpasset så Ramla Emelie av Merlin HAHA, orkar inte ens förklara vad det var som hände det var så klantigt! Men efter det passade jag på att hoppa högre med Valle, så idag slutade vi på 90cm. Sedan skrittade jag av Valle sen hoppade jag av och la hindrena där de skulle ligga osv.
 
Synd bara att det inte var någon som fotade idag för idag var han riktigt fin.
Men jag får bjuda på två bilder från gamla pass.
Jag och Finaste Vialli
Emelie och Merlin
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Tack så mycket!

2013-08-15 @ 08:42:45
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0